Gud predikar: dubbelmoral

Till och med gudar har förebilder.

Jag fick ett samtal idag av en av mina käraste lärljungar (har två stycken än så länge) då hon berättar att Tomas Dileva, lyssna noga nu, Tomas Di Leva ska ha misshandlat sin flickvän. Backa bandet, vart är världen påväg? Min älskade, älskade förebild Tomas Di leva. Jag har ju till och med hans autograf!

Så allt det han har sagt och "står" för är bara lögn? Är han inte denna fridfulla, lugna människa? Snacka om fred på jorden och sedan gå hem och banka på flickvännen? Han predikar ju om frihet, fred och allt det goda i världen. Men har han dubbelmoral? Är han en helt annan människa bakom sitt namn? Min älskade, älskade Di leva.

Jag är i vad ni människor kallar chock.




Kommentarer

Sprid glädje här!:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (bara vi som ser)

Har du blogg?:

Dina rader:

Trackback
RSS 2.0