Gud predikar : Sprid ljus i mörkret.

Igår skedde det en emotionell störning inom mig på bussen igår. Jag var lite omtumlad - det är ju som sagt tufft ibland att vara gud.

Tillbaka till ämnet. Jag satt där och var lite sorgsen, då en kvinna framför mig böjer sig fram och frågar om jag mår bra? Du ser lite ledsen ut? Jag svarade att jag mår bra, det är ingen fara. Hon fortsatte, en sådan dag idag? Jag nickade, hon log, vi återgick till vad vi gjorde innan.

Sedan kommer vi till ett buss stop. Plötsligt kommer det en punkaktig med massa piercingar som precis skulle av och ger mig en servett. Hon log och jag tackade.



Det finns snälla människor i världen, som stöttar och bryr sig, även fast man inte alltid tror det. I det mörkaste tiderna finns det alltid någon som vill finnas där för dig. De människorna är älskvärda, glöm inte det. De är guld värda.


Alla människor behöver en klapp på axeln ibland.
Glöm inte det tills nästa gång jag predikar.

Eran älskade Gud Kajsa.

Kommentarer

Sprid glädje här!:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (bara vi som ser)

Har du blogg?:

Dina rader:

Trackback
RSS 2.0