Gud predikar: Tacksamhet

Vi är för otacksamma här i världen. Vi uppskattar inte det vi redan har - utan vi kräver hela tiden efter mer, bättre, snyggare, modernare, finare osv. Jag tycker det är synd. Vi måste lära oss att bli mer tacksamma, glada över småsaker. Över vad som helst, när som helst.

Människor har flera gånger frågat mig "vad önskar du dig i födelsedagspresent?"... "I julklapp då?". Jag önskar mig tanken. För det är den som är nyckeln i det hela. Tanken bakom presenten eller vad det nu än är man ger bort. Jag älskar att veta att en person har lagt ner sin tid, sin omsorg i att fixa något. Det är vad jag önskar mig. Tanken.


Det är tanken som räknas.
Glöm inte det tills nästa gång jag predikar.

Eran älskade Gud, Kajsa.

 


Kommentarer

Sprid glädje här!:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (bara vi som ser)

Har du blogg?:

Dina rader:

Trackback
RSS 2.0