Guden talar om budorden

Grunden till denna tro var att jag bestämde mig att avstå från nikotin och alkohol. Många har frågat mig och påpekat att det inte går att ha kul på fest utan något av dessa saker. Jo det går visst. Jag överlever utan dessa saker och jag har jättekul ändå, det vet de flesta som känner mig.

För många låter det omöjligt, men för mig låter det som en självklarthet. Jag behöver inte supa mig full eller ha en cigg i handen för att få mig själv att må bra. Jag har jättekul bland folk iallafall och det enda jag behöver är torra kläder och gott humör.
Och tänk på alla pengar jag sparar? Tänk på att jag slipper gå ut i det iskalla bara för att röka? Jag lägger ner min hälsa och mina pengar på saker som jag tycker är härliga.


Jag säger inte att det är fel att röka eller dricka, det är en personfråga. Alla är inte likadana eller tycker likadant. Vi är olika, vi väljer egna val här i livet (i stort sätt, vissa följer bara i andras fortspår - istället för att skapa egna).

Jag har valt att avstå från alkohol och nikotion till jag fyllt 18. Vad har du valt?







Kommentarer
Postat av: Carro

Det är fan så mycket roligare att gå på en fest och inte drika för då kan man skratta åt allt dumt de andra gör på fyllan,

Plus att de då finns en vettig person som är nykter och kan hjälpa de andra hem ;)

2009-11-24 @ 11:48:27
URL: http://saybyebye.blogg.se/
Postat av: Amanda

supa mig såjävla pissigt fulla varje helg och röka minst ett paket på en kväll! livet..

2009-11-27 @ 22:26:31
URL: http://fuck the fucker

Sprid glädje här!:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (bara vi som ser)

Har du blogg?:

Dina rader:

Trackback
RSS 2.0