Guden tipsar - Telefonförsäljare


Jag hade tänkt börja med lite små tips ibland här på bloggen, som kan vägleda er i livet.
Dagens tios handlar om Telefonförsäljare och hur vi bör handskas med dem. Detta är ett av de tips som finns!



Steg 1:  Telefonförsäljare ringer och presenterar sitt namn och företag.
Steg 2 : Du svarar : Tyvärr, jag kan inte prata just nu, är lite upptagen. Men kan jag inte få ditt nummer så kan jag ringa dig när jag har lite bättre tid?

Förmodligen blir personen i telefonen lite besvärad och svarar något i stilen att de inte kan ge ut sitt nummer.

Steg 3: Du svarar : Jag förstår, du vill inte att främlingar ringer hem till dig! Nu vet du hur jag känner mig!
Steg 4: Lägg sedan på.



Pröva detta mina troga och berätta sedan hur det gick!


Kommentarer
Postat av: Victoria

haha, bäst ju! :D

2009-12-08 @ 17:08:44
URL: http://knytaknutar.blogg.se/
Postat av: E

Det är bra grejor :)

2009-12-08 @ 18:12:46
Postat av: Alida

Haha! :D ooh jag längtar tills det ringer en säljargubbe nu :D

2009-12-09 @ 17:44:25
URL: http://www.nerell.devote.se

Sprid glädje här!:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (bara vi som ser)

Har du blogg?:

Dina rader:

Trackback
RSS 2.0