Gud predikar: Utseende

I Kajsismen bryr vi oss inte om hur folk ser ut. Smal eller tjock, lång eller kort - finns inte i tron. Vi älskar varandra för vilka vi är och vilja vi strävar efter att bli.

Jag som Gud upplever saker varje dag. Jag har valt att leva ett liv bland människor, istället för ovanför dem. Jag gillar att vara bland människor och dess kärlek, så som hat, för att lära mig mer om mänskligheten.


Jag har lärt mig som tillexmepel att mänskligheten lider av en väldigt stor utseendefixering. Jag tycker att det är synd, människor är vackra som dem är - utan hårvax, utan smink, utan ton liter hårspray. Ni måste lära er att älska er själva för vilka ni är, inte vilka ni gör er till att vara. Du kommer alltid att vara Du och ingen annan.



Ful är bara ett ord.
Glöm inte det tills nästa gång jag predikar.

Eran älskade Gud, Kajsa.











Kommentarer
Postat av: Fabian

Länge leve guden!

2009-11-11 @ 22:20:00
URL: http://fotoflacken.blogg.se/

Sprid glädje här!:

Namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (bara vi som ser)

Har du blogg?:

Dina rader:

Trackback
RSS 2.0